bloggen av Claes-Göran Olofsson

tv-programmet som jag ska sända i min videochattkanal 25/3 kl 19:00 måste jag ändra namn på eftersom man måste ha tillstånd att sända tv-program i sverige, så tv-sändning ska jag nog inte säga nu, utan allmän videochatt får jag nog säga…….konstigt men sant….för annars blir det pirattv, och det är ju inte det som jag ska syssla med, även fast jag inte sänder digitalt eller analogt så blir det nog bäst jag byter namn, för benämning på olika saker kan ju göra att folk stämmer en i rättegångar bara för att det heter en sak som nåt annat som man måste ha tillstånd till, som ett tv-program.. så allmän videochatt säger jag istället för tv-program, kom ihåg på 70 eller 80 talet så var det några tv-pirater som sände från en båt på internationellt vatten, tror det var finska östersjön, som sände tv-program som sände tv-program på samma frekvens som på svt:s program, dom sände dom programmen för dom tyckte att svt var för kontrollstyrd av staten, tror tv-piraterna var en vänsterfallang inom vänstern…..ville bara skriva om detta som en kul grej till mitt inlägg

Kommentarer till: "ÄNDRAR NAMN FRÅN TV-PROGRAMMET TILL ALLMÄN VIDEOCHATT" (1)

  1. Joel Linderos sa:

    Tycker gott du kan sända Pirat-TV Classe! Med lapp för ena ögat! ;=)

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

Etikettmoln

