Sparad i BLOGGEN

PSYKOLOGI

tror psykologi är något som blir mer och mer ineffektivt i framtiden..

men jag tror att den psykologi som funkar på den generella människan är att säga det folk vill höra, alltså, om man vill åt ett visst håll så måste den ena personen tro att den personen oxå vill åt det hållet om ni förstår vad jag menar, så är det ju i reklam och försäljning mm, men eftersom vi blir uttjatade av detta varje dag i större och större drag så tror jag att sådan psykologi är svårare att nå ut med….men som jag sa, det funkar nog på den generella människan, eftersom massmedia uppfostrar oss att lita på andra människors godhet t.ex när det gäller att skänk pengar till andra människor givmildhet när vi ska skänka pengar till behövande i t.ex afrika.
omvänd psykologi är nog oxå något som kommer att dö ut, eftersom folk kör med detta allt mer och mer, speciellt i familjereltioner..

ps…glöm ej att titta på min film trädet som kommer imorgon eller i övermorgon

Författare:

jag är en glad och trevlig kille i mina bästa år, född 1981

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

