bloggen av Claes-Göran Olofsson

jag har börjar spela spelet the witcher 2 till xbox-360, det är ett rollspel som först kom ut som pc-version, men som nu har släppts som xbox-version… det är polska spelutvecklare som har gjort spelet och jag tycker nog dom har lyckats bra, men jag kan inte låta bli att inte jämföra detta spelet med skyrim, eftersom det är inom samma genre, och om man gör det så är the witcher ett sämre spel, om man nu ska ta det i beräkningen att spelet släpptes flera månader efter skyrim till xbox-versionen vilket är den versionen jag bedömer.

spelet handlar om att man ska skydda kungen från diverse lönnmördare, men det finns många småuppdrag så man behöver inte följa den röda tråden hela tiden vilket är bra, men för att komma vidare till alla geografiska områden så ska man följa huvuduppdraget..och det är lite synd för en sån som mig som gillar att utforska och inte följa en röd tråd så mycket.

jag tycker att detta spelet liknar lite spelet the reckoning som jag tidigare har recenserat här på många punkter, fast the witcher 2 har en bättre handling och är snyggare och mer sidouppdrag men reckoning hade fler monster och roligare vapen.. men det är ju upp till den som spelar vad man tycker är roligast, men betyget för the witcher 2 blir tyvärr ett lägre betyg än det betyget jag gav åt reckoning, det spelet fick 9,5 av mig i betyg, the witcher 2 ger jag bara en 8:a, dels pga att det är tråkigare att spela, ganska fantasilösa monster man ska slå ihjäl.. och ensidiga vapen, i jämförelse så hade skyrim en stor arsenal av den varan, men the witcher 2 har färre buggar vad jag har sett såhär långt..

det är min recension av mina första 2 timmar jag spelat spelet

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

Etikettmoln

