Sparad i BLOGGEN

DEBATTARTIKEL: DEN RYSKA BJÖRNEN

det talas om att sverige har ett försvar som bara kan klara av ett ryskt anfall i en vecka under gynsamma förhållande, ändå har sverige en försvarsbudget på 42 miljarer per år, min fråga är, varför lägger vi ner 42 miljarder i sveriges försvar om vi bara kan försvara sverige i en vecka? mitt tips är till försvarsministern, ge 21 miljarder till ryssland varje år som en morot att inte anfalla sverige och om en annan stat vill invadera sverige så har vi då en allians med ryssland som bistår sverige med militärer eftersom vi ger dom 21 miljarder om året och satsa dom andra 21 miljarderna av våra skattepengar till skola, vård och omsorg. eftersom ryssland är vårt enda riktiga invasionshot…… eller också kan vi gå med i en europeisk försvarsallians som gör att efter 1 vecka när sverige står utan resurser, så kommer den europeiska försvarsalliansen in.

vill tilllägga att jag inte alls tror på en rysk invasion, tror nog ryssland hellre ser nordkorea som ett hot än lilla sverige. visst, sverige har avrustat sitt försvar, men om vi hade haft samma styrka i försvaret om för 30 år sedan, då hade vi haft en 5 gånger så dyr försvarsbudget

även om ryssland rustar upp sin armé så måste vi i sverige komma ihåg att ryssland både är större till ytan och folkmängd och behöver då därför ett bättre försvar än vad många rysslandsrädda svenskar inser.

skriv en kommentar om du tycker jag har rätt eller fel..

funderar på att göra en ny sida här på bloggen där jag samlar alla mina debattartiklar.

rysslad

Författare:

jag är en glad och trevlig kille i mina bästa år, född 1981

En reaktion till “DEBATTARTIKEL: DEN RYSKA BJÖRNEN

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

