bloggen av Claes-Göran Olofsson

jag gjorde tidigare en recension av spelet skyrim, här kommen en recension av en av expansionerna till skyrim som heter ”dragonborn” här är recentionen på skyrim om ni vill läsa den först innan denna recesionen…. https://classeslillablogg.wordpress.com/2011/11/24/recension-av-the-elder-scrolls-v-skyrim/

jag tänker göra en kort recension av det spelet..

jag köpte spelet på xbox lives på internet till min xbox..spelet går inte att köpa ute i butikerna….det finns 3 expansioner till skyrim idag, ett heter dawnguard, och ett annat bygger man hur i skyrim..och den senaste expansionen ”dragonborn”

men i alla fall, spelet börjar med att man ger sig av till en helt ny ö, tror speltillverkarna gjorde en mindre ö för att det inte skulle bli så mycket buggar i spelet, vilket jag tycker dom har lyckats med, den ön är bebodd av nya fiender att bekämpa, och nya äventyr väntar utmed vägen..i denna expansionen kan man rida drakar, man kan göra nya trollformler…. det finns en trollformel som heter summon kaarstag som gör att man trollar fram en frostjätte, det är nog min favoritformell just nu..men problemet är att man bara kan trolla fram denna jätte 3 gånger under hela spelet, och bara utomhus. sen kan man även trolla fram en wearbear, en varelse som är en blandning mellan björn och warulf…sen har det lagts till bland annat bättre vapen och sen finns den även en ny svårighetsgrad..legendary…den svåraste i spelet..jag tycker denna expansionen är den bästa hittils, för den ger mig en ny värld att upptäcka….visst, dawnguard gjorde det med, men då var man fortfarande kvar i skyrim. speltiden är beräknad till 40 timmar speltid om man spelar igenom alla uppdragen….ungefär 40 timmar…skyrim har över 300 timmar, men det gör inget, det är en expansion som sagt.

spelet huvudspår är att man ska bli lika kraftfull som huvudbossen i spelet som heter Miraak….. och för att bli lika kraftfull som Miraak måste jag göra massa uppdrag som leder fram till detta…man ska till exempel läsa böcker för att få samma kunskap som miraak exempelvis… men nu har jag en mkt tragisk grej att säga, medan jag spelade en av spelets sista uppdrag…som heter ”at the summit of apocrypha” så är det ett moment i spelet där man ska använda ett såkallat shout ( en form av lärdomsformel i spelet som man måste göra sig förtjänt av) shoutet heter bred will och funkar så att om man använder formlen på ett djur eller drake, så är den varelsen i mitt våld, och i uppdraget ”at the summit of apocrypha” så ska man lugna ner en drake för att man sedan ska kunna rida på hans rygg, för att sedan bekämpa huvudbossen Miraak, men saken är den att jag blivit utsatt för en bug i spelet..shoutet funkar inte…hur mycket jag än använder mitt bred will shout så funkar det inte, draken blir inte nerlugnad, trots att spelet har klara instruktioner att man ska göra så..och eftersom det är sista uppdraget innan man ska komma till sista uppdraget bland huvuduppdragen så känns det väldigt ledsamt..för när man har besegrat Miraak, så får man ta över hans rustning och krafter, vilket jag inte får nu..buggen kanske man kan lösa med en patch, men eftersom jag tycker att speltillverkarna bord löst sånna problem innan dom släppte det så blir man sur..nu är denna bug inte ett besvär för alla användare, eftersom buggen inte finns för alla spelare, men för mig är det det.Skyrim_Dragonborn_13529973584813 jag hade tänkt ge betyget en 9:a, men i och med denna buggen så blir mitt betyg en 7:a

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

Etikettmoln

