bloggen av Claes-Göran Olofsson

flickvännen och jag har en tradition att vi ska besöka en djurpark 1 gång per år, och denna gång är det borås djurparks tur…vi tog lite bilder i samband med besöket i parken…vi fick bäst bilder enligt mig när djuren matades i parken, detta gäller speciellt Lodjuret som vi fick en bra bild på till sist. här är lite bilder från parken och tropicariet vi var i borås..inte alla, men några…den sista bilden föreställer en present som jag fick av min flickvän, det är en nyckelring med en riktig skorpion inne i glaset, död såklart…hur den dog vet jag ej..men eftersom min flickvän köpte in den av tropicariet som är i nära samarbete med borås djurpark som är noga övervakat av olika djurrättsorganisationer så hoppas jag att skorpionen dog en naturlig död…plockad utanför boet eller vad man nu ska säga, att den dog av undernäring eller nåt…en naturlig död helt enkelt, men jag avråder alla att köpa sådana här saker ändå.. för då ökar kanske risken att oseriösa människor bedriver handel med insekter i nyckelringar. ber om ursäkt för katthåren på bilden på nyckelringen
DSC04535

DSC04534 DSC04555 DSC04557 DSC04564 DSC04563DSC04532 DSC04568 DSC04565 DSC04581 DSC04584 DSC04588 DSC04587 DSC04586 DSC04571 DSC04577DSC04595

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

Etikettmoln

