Sparad i BLOGGEN

MODERATERNA VS CLAES-GÖRAN OLOFSSON

ska säga först att jag kommer skriva vad jag tycker om alla sveriges riksdagspartier i olika frågor, jag tycker fler personer borde engagera sig i politiken, annars får ju bara en lite grupp bestämma hur samhället ska se ut, plus att alla som säger att politiker bara tjafsar själva får vara politiskt aktiva för att få slut på tjafset. så, först ut är moderaterna, jag kan låta väldigt kritisk till moderaterna, men vill säga att jag är inte kritisk till en enskild moderat. om du inte håller med mig så får du gärna skriva det i kommentarerna.

Moderaterna

I denna text kommer jag beskriva hur jag i vissa frågor upplever moderaterna, det finns många frågor jag inte tar upp, men här är några….

moderat

Vi börjar med arbetsmarknadspolitiken…jag tänkte börja berätta vad jag tycker om moderaterna i en del av arbetsmarknadspolitiken, så vi begränsar oss, annars blir det en så lång text ingen orkar läsa i ett svep.

Fas 1, fas 2 är på ett sätt bra, men om man ser till det finstilta så fungerar politiken som sådan att man kommer till aktörer likt lärnia och folkuniversitetet som traglar cv:t med en, och när man inte kan tragla cv:t mer så skickas man ut på praktik till olika företag som får betalt för att man är på praktik hos dom, och när man varit på praktik hos dom och kommer tillbaka till aktören som ordnade praktiken så måste man tragla cv:t igen för då har man ju nåt nytt att skriva in, och så håller det på.

Fas 3 ska bort för att det gör inte att folk kommer ut i arbete, det trycker ner folk istället, fas 3 är skapat för att företagen ska bli rikare på dom svagas bekostnad inget annat, detta ger ingen jobb, bara en förvaringspolitik åt privata vinstdrivande företag som nu får ännu mera pengar, eftersom dom får över 5000 kr i månaden för en fas 3:are, och inte nog med det, trots att man är i fas 2 så vill dom fortfarande ha ut en på praktik som liknar fas 3 som ska vidga vyerna vilka arbeten det finns heter det.. sen kräver moderaternas arbetspolitik att många coatcher och handläggare blir fler, det är ju bra kan man tycka, men i nyläget är det så att det anställs så många nya som anställs som måste sättas in med kort varsel att dom ej hinner komma in i sitt ämbete, och detta drabbar då dom arbetslösa, speciellt dom långtidsarbetslösa som blir felbedömda eller felplacerade. och ingen vill ta ansvar för dom som är arbetslösa, dom bara slussas runt för att dölja att instanserna som man hamnar hos är värdelösa, därför arbetsförmedlingen har så många aktörer, för att slippa ta ansvar själva, och till sist så hamnar man hos ett företag som får bidrag för att den arbetslöse praktiserar där, den arbetslöse är bara en siffra, som ger inkomst till dom olika instanserna, sen tror jag okunskapen hos många arbetslösa gör att detta spektakel får hålla på, för många aktörer är rädda när man vill ta reda på sina rättigheter, speciellt innan man kommer till fas 3, för då är dom rädda att man ska komma ur fas 3 pga dom kunskaper om rättigheter den arbetslöse får hur man kan komma ur fas 3. det som stör mig allra mest är att varje krona som ska gå till fas 3 betalas ut av skattebetalarna, från dom som delar ut fas 3 jobben till dom som är tvingade att ha dom… och sen ingen lön eller tillgodo räkna sig a-kassa heller till den arbetslöse.

Privata företag kan vara bra om man vill ha konkurrans, men inte när det gäller sjukvård, skola och omsorg, privata företag hjälper till att öka klassklyftorna och riktar sig mest till den övre medelklassen, dom säger att många politiska partier är enfrågepartier, men jag tror många håller med om att det som är genomgående i moderaternas politik är att sänka alla skatter och privatisera bolagen. riskkapitalbolag ska inte få ha hand om skola vård och omsorg eller andra viktiga mänskliga instanser i samhället, jag vill inte att sverige ska sälja ut sverige till lågpris

Moderaterna skryter mycket om sin ekonomiska politik, men sanningen är att moderaterna har tagit ur kassan från skattebetalarna betalat in, som socialdemokraterna varit med att spara in för att sverige ska ha en buffert, och det är därför vi klarat av finanskrisen och så delvis

Dom anpassar deras ministrar till hur sverige ser ut, det är ju bra, blandar mellan kön och utlänsk härkomst, men frågan är om det är för att flörta med väljarna och ska ge sken av att denna regering tänker på alla sorters människor, en fasad utåt., visst, vi har många kvinnliga ministrar, men dom ministrarna har män under dom som styr och ställer lika mycket som ministern. Så även om det ser ut som vi har många kvinnliga ministrar på pappret, men inte i verkligheten

Försvaret vill moderaterna höja budgeten på, och för att få gehör för detta så säger många moderater att ryssarna rustar upp, dom använder en skrämseltaktik helt enkelt för att få mer mandat till nästa val och sedan rusta upp försvaret.

Kungahuset är moderaterna en stor anhängare till, på senare tid har jag börjat tycka att kungahuset är mest en symbol för hur illa man använder skattepengarna, det är sjukt kan jag tycka, hur folk kan säga att invandrare kostar pengar och sedan har vi ett kungahus som kostar jättemycket pengar det också. Vi kan slopa kungahuset och exportera sverige på bättre modernare sätt. använda pengarna som kungahuset kostar på ett bättre sätt. och en bonusåsikt är att för att bli mer populära bland vanligt folk och barnföräldrar så låter kungahuset estell synas så mycket som möjligt…en gammal taktik som fungerat i 100 år.

Det positiva med moderaterna är att dom är mot tv-avgiften även fast jag tycker att svt har det bästa utbudet i sverige..och är irriterad på reklam..och om det är så att jag skulle bli en överklassmänniska så finns det en politik som gynnar mig..plus att om jag jobbar mycket så får jag en 13 månadslön i form av skatt tillbaka på deklarationen, men det ger olika beroende på hur stor inkomst man har.

moderat

Författare:

jag är en glad och trevlig kille i mina bästa år, född 1981

2 reaktioner till “MODERATERNA VS CLAES-GÖRAN OLOFSSON

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

