bloggen av Claes-Göran Olofsson

hemköp1

gå inte och handla i denna butiken på hemköp i långedrag i göteborg..inte om ni sympatiserar med mig i alla fall, för att ni ska få en bild av vad jag menar så kan ni läsa mailet jag skrev till butiken 1 dag efter det hände

jag kontaktade eran butikschef angående en anställds beteende mot mig, detta hände 21 oktober kl 11:40.

det var en liten mörk kille som satt i kassan, jag skulle betala mina 2 fiskgratänger och ett paket kokosbollar., han sa priset som var 20 kronor mer än jag trodde, jag nämnde detta, vi gick tillbaka till fiskgratängerna för att kontrollera rätt pris, och han hade rätt i att jag hade tagit fel fiskgratäng, men sen när vi gick tillbaka till kassan sade jag till honom att ni på hemköp borde märka ut priset ytterligare så man ej förväxlar paketen, då sa han – det är ju inte vårt fel, det är ju ditt fel att du tog fel gratäng,  – ja sa jag, men ni borde märka ut bättre så man ser vilken fiskgratäng det handlade om, då sa han – sluta säga att det är mitt fel när det är ditt egna, då sa jag.. – strunt i det, låt mig betala för mina varor nu så jag kan gå.då började han säga att jag var otrevlig mot honom, då sa jag, -varför vill du prata om detta? vill du provocera mig?
jag himlade då med ögonen för att visa att han skulle sluta tjata, han ställde sig då upp ur kassan och gick då emot mig, som att han ville slåss… jag gick då snabbt därifrån, han förföljde mig då till entrén och ropade därifrån – DU ÄR EFTERBLIVEN. SÅ EFTERBLIVEN.
tog då upp kvittot från mitt inköp och  kollade på det viset upp butikens telefonnummer, ringde senare till butikschefen för er butik, identifieringen var lätt eftersom det var bara en kille som arbetade i butiken den dagen. han sa efter han hade pratat med honom att kassakillen kände sig kränkt..och butikschefen frågade mig då vad han kunde göra..jag sa att jag kände mig hotad och att så länge han är i butiken så vågar jag ej gå dit.
vad ska jag göra för att jag ska kunna handla i er butik igen? mitt svar är omplacera honom eller varna honom eller någon annan åtgärd för att jag ej ska vara rädd att gå in er butik, vad händer nästa gång han är på mig… står ord mot ord då också?
sen påstod han att jag hade sagt idiot till honom, jag kände 1 person som stod bakom mig i kassan, som också går på folkuniversitetet som jag går på, plus en person till som stod utanför butiken som kan vittna till att han skrek att jag var efterbliven..
 
vad ska jag göra, ska jag kontakta hemköps huvudkontor istället? eller berätta för media om min historia, jag trodde hela världen var en fin plats, men det fanns tydligen ett undantag, hemköp i långedrag, där den anställde får vara hur hotfull som helst, bara han ej går till fysiska angrepp mot kunderna. omplacera honom eller ge honom en varning åtminstone.. / en väldigt besviken fd kund
Kommentarer till: "HANDLA ALDRIG PÅ HEMKÖP I LÅNGEDRAG I GÖTEBORG" (2)

  1. Hahha 😀 vet vem du menar, han är alltid otrevlig 😀

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

Etikettmoln

