Sparad i BLOGGEN

NY UPPDATERING OM HEMKÖP I LÅNGEDRAG

DSCF1600som jag skrev i mitt förrförra inlägg så skulle jag ta kontakt med vd:n för butiken i långedrag, den kontakten gjordes, men fick inget svar, sen när jag var på plats i på folkuniversitetet så ringde vd:n upp själv, han hade läst det jag hade skrivit på bloggen, förmodligen gjorde han en googlesökning på mitt namn som stod i mailet och fick fram bloggen på det viset. han sade då att han ville träffa mig, över en kopp te, jag kom fram till hemköp och mötet satt igång, både vd:n och butikschefen var med på detta mötet..det började med att han bad om ursäkt och sade att han tog avstånd för den anställdes beteende, och att han anser att en bra butik försöker tillmötesgå kunden på alla sätt som är möjliga, man får tycka vad man vill om en jobbig kund, men man måste göra sitt yttersta för att möta kundens behov eftersom hemköp är beroende av nöjda kunder. vi hade ett bra samtal där både butikschefen och vd:n hade satt sig in i min situation, dom lovade att dom skulle ta ett nytt samtal med han som bla kallade mig för efterbliven. dom ville även att jag skulle kontakta dom direkt om jag såg något missnöje i fortsättningen i deras butik.

har även tagit bort namn som förekom i mina förra inlägg, eftersom det är orättvist att butikschefen eller vd:n hängs ut när det inte är dom som har kallat mig för efterbliven, utan en av deras anställda och då ska dom inte heller personligen ställas till svars för det, utan det ska ju i sådana fall deras jobbtitlar göra. vilket nu har lösts.

tänker nu fortsätta handla i den butiken igen eftersom dom lovade mig en attitydförändring hos den anställde, och på det viset hoppas jag att han bättrar sig nästa gång jag handlar.

dialoger är nog det bästa mellan två parter, så något inte går för långt som det i sämsta fall kunde göra i detta fallet.

Författare:

jag är en glad och trevlig kille i mina bästa år, född 1981

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

