bloggen av Claes-Göran Olofsson

FLYTTEN OCH FUNDERINGAR

Som ni vet så håller jag ju på att flytta till en större lägenhet. Det är hur roligt som helst, men själva flytten är jobbig när man ska flytta flyttkartonger hit och dit och alla avtal som ska till eller avslutas. Så vid såna tillfällen så blir mitt röksug extra starkt och det är synd att det ska vara så att man röker mer när man känner sig stressad och pressad. Kom ihåg att jag och mina vänner diskuterade detta när jag var på en fest för några år sedan. Vi diskuterade att det borde finnas något som ger samma effekt men som inte innehåller samma skadliga ämnen som en cigaretter. Märkligt nog så finns det sådana cigaretter idag (4 år senare). Jag tänker på e-cigaretterna som ser ut som cigaretter och fungerar som vanliga cigaretter men med den skillnaden att man ej får i sig livsfarliga ämnen i kroppen. Jag tror att de e-cigaretterna kommer att komma mer och mer eftersom vanliga cigaretter inte får rökas någonstans idag och att cigarettbolagen som inte hakar på trenden blir utkonkurrerade eftersom att alla som röker vill sluta röka och bli hälsosammare. Jag tror att e-cigaretterna är framtidens cigarett och leder till att vanliga cigaretter blir historia.

Funderar på att ta upp något liknande med mina vänner om supandet, och vem vet, om 4 år så kanske vi får något som minskar risken för alla sjukdomar som alkohol för med sig när man dricker sprit. Nu har jag inget problem med mitt drickande. Men jag stör sig på folk som dricker och är beroende som ej kan sluta och ej förstår sitt eget bästa.
 
Nu ska jag väl fortsätta flytta mina lådor och se om jag kan slänga några fler sopor
denna bilden hittade jag på nätet, illustrerar lite vad jag tycker om flytten just nu
transport-flyttbil1_80770232
CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

Etikettmoln

