bloggen av Claes-Göran Olofsson

nu har kört spelen dark souls och dark souls 2, som jag skrev på ett annat inlägg så köpte jag dark souls 2 på relesedagen, jag gillade spelet…..men jag ser bara ett stort fel med det, fienderna återuppstår inte när man har slagit lägger vid en så kallad bonfire, eller jo, det gör dom, men efter man har slagit ihjäl fienden 15 gånger så återskapas han inte… varför klagar jag då över detta, JO, för att uppdatera sin karaktär så måste man ha själar, och det får man nästan enbart genom att slå ihjäl sina fiender… nu när man bara har 15 gånger på sig att samla själar så måste man vara noga med vad man vill satsa på, ett felsteg, och man har svårigheter att klara av en boss, annars är spelet väldigt likt sin föregångare.

köpte dark souls med, måste säga att jag tyckte mer om 1:an än 2:an, och det som bidrar till detta är banorna, att man kan gå på upptäckfärd och samla olika föremål som kan  vara bra att ha när man ska möta dom bossar som finns längs vägen.. och framförallt, fienderna återskapas hela tiden, obegränsat… vilket gör spelet roligare….och man behöver inte vara orolig för att själarna ska ta slut..dom har stor fantasi när dom gjort fiender och banorna. många genvägar kan man ta, så man ej behöver ta samma väg dit man ska.. plus att andra spelare kan lämna meddelanden som hjälper till om man sitter fast i spelet…det dyker upp automatiskt om man är kopplad till xbox-live

annars är det inte mycket som har ändrats från 1:an till 2:an, det är samma spelupplägg.. det är olika banor och bossar såklart, fast banorna och bossarna känns mer verkliga än på dark souls 2, spänningen är densamma, man får mycket för pengarna när man köper dark souls, och jag köpte dark souls efter jag hade spelat lite på dark souls 2, denna recensionen bevisar att nyast inte alltid behöver vara bäst, om någon hade sagt till mig att dark souls hade kommit ut i år så hade jag säkert trott på det..trots åldern är spelet nytt och fräscht, jag ångrar så att jag inte köpte dark souls redan när det kom ut för flera år sedan, men jag får ha det kul nu istället, den som spar han har.

DSdsbild DS2Dark-Souls-2-08

Annonser

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER