Sparad i BLOGGEN

MORMONERNA, JESU KRISTI KYRKA, AV SISTA DAGARS HELIGA

måste säga att jag varit hos två missionärer flera gånger, och på mormonmöten några gånger, 5 sakramentmöten har jag varit på, och sen har jag varit i söndagsskolan 2 gånger hitills och ett prästendömemöte 2 gånger där bara männen i församlingen samlas..dom har gett mig mormons bok som vi läser varje gång jag är hos missionärerna… dom har lärt mig vad kyskhetlöftet är, visdomsordet, frälsningsplanen och hur prästandömmet fungerar och att fasta och ge ett fasteoffer och innebörden att betala 10:e, det betyder att man betalar 10% av sin inkomst till mormonkyrkan.. dom har berättat om josef smith som bildade mormonkyrkan och som fick en uppenbarelse av gud och jesus att mormonkyrkan var rätt, efter att josef smith frågade sig själv vilken religion som var rätt…dom har släppt in mig bra i mormonkyrkan dom har fått mig att bli mer intresserad av den kristna tron. jag har ifrågasatt den kristna tron till mormonerna, för det är min övertygelse, att för gud kan man inte ljuga, och gud vet vad jag tänker, när jag tvivlar mm, så då är det lika bra att ta upp dessa tvivel upp till ytan och kanske ifrågasätta tvivlarna man har..för att ta rätt väg i livet, har även fått mormons bok som ljudbok, eftersom jag har svårt att komma igång med läsandet, har även på eget bevåg laddat ner stora delar av bibeln som ljudbok, dom har även lärt mig hur man släktforskar, vilket är superkul men det krävs tålamod och detektivarbete..mormonerna har ett släktforskningscentrum eftersom man kan döpa sig för dom döda i mormonerna tempel bland annat… och orden ”av sista dagars heliga” betyder typ att man väntar på att frälsaren ska komma tillbaka till jorden, vilket ska komma snart tror man.

det började med att jag bad till gud att min tinnitus skulle försvinna, och då någon dag senare knackade det på 2 missionärer, kollade i titthålet, och jag tänkte, jag öppnar inte…..men sen tänkte jag ”kanske dom har skickats ut av gud, då kan jag ju inte avvisa dom ifall det är så att gud har sänt dessa två missionärer”, så jag öppnade..

har gått hos mormonerna i 2 månader ungefär, kanske lite mer, och jag har lärt mig mycket, och jag har sagt till missionärerna att om jag får ett svar att mormonkyrkan är rätt så är den rätt, och det kan gå snabbt, och det kan ta tid, beroende på vilken väg som gud har valt åt mig…. för livet är en resa, man reser genom livet, och på vägen får man olika verktyg för att själv hitta meningen med livet..min mamma lärde mig mycket om jesus, och det bär jag med mig, och nu lär missionärerna mig saker, och det bär jag oxå med mig…om jag ej blir mormon nu, så har jag med mig den kunskapen jag fått av missionärerna hela livet och kan kanske senare i livet bli mormon eller något annat som kommer i min väg, det är upp till mig och varje person… hur mycket jag tror varijerar från dag till dag måste jag erkänna, men grundtron finns där, och det är det viktigaste. visserligen har jag ej blivit frisk från min tinnitus, men tinnitusen kanske var meningen för att möta en större sak, ett verktyg i min resa att hitta svaret på meningen med livet.. utan min tinnitus hade jag säkert ej öppnat min dörr för missionärerna.

en missionär åker till en annan församling, och eftersom jag blivit vän med dom missionärer jag träffat regelbundet så är detta tråkigt, men det är så missionärerna missionerar, men tråkigt är det….den missionären som ska åka är han jag står ensam med på bilden, och det var även han som knackade på min lägenhetsdörr för första gången..vi byte e-mail och facebook uppgifter i alla fall…

DSCF0764

DSCF0766

Författare:

jag är en glad och trevlig kille i mina bästa år, född 1981

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

