bloggen av Claes-Göran Olofsson

var idag hos en överläkare för att utreda vad min tinnitus kan bero på och vad man kan göra åt den.. det var blandade känslor jag gick ut ur läkarmottagningen, men mest bra känslor, jag fick först prata med överläkaren, som ställde frågor om mina sjukdomar och om jag haft problem med öronen tidigare, sen sög dom ur vax i öronen på mig, sen fick jag sitta ner och vänta i väntrummet för ett ljudtest, där fick jag lyssna på ljud, först i högra örat och sen vänstra, varje gång som jag hörde ett ljud fick jag trycka på en knapp, sen fick jag träffa överläkaren igen som sa att ljudtestet gick bra och att jag hörde bättre än genomsnittet, dock hörde jag bara lite sämre på höger öra, vad gäller min tinnitus så finns det ingen anledning att tro att den ska bli värre, eftersom det inte finns några skador på örat så finns det inte risk i nuläget att min hörsel kommer att försämras som ökar min tinnitus, nu gäller det bara för mig att försöka acceptera min tinnitus och försöka lära mig koppla bort den, då finns det chanser att den försvinner helt. det är inte så stora chanser eftersom det gått över 3 månader, men chansen finns att tinnitusen tonas ut med tiden…överläkaren trodde min tinnitus berodde på stress, tror hon drog den slutsatsen baserat på vad jag berättade och vilka mediciner jag tar för tillfället. hon uteslöt att jag gnisslade tänder, och att jag fått tinnitusen av buller…så nu gäller det för mig alltså att inte tänka på min tinnitus, att acceptera den och inte ge den för mycket utrymme..DSCF3459

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

Etikettmoln

