bloggen av Claes-Göran Olofsson

idag såg jag och min flickvän Dick Harrysson ha en föreläsning om 30-åriga kriget, han höll på i ungefär 1 tim och 30 min, han pratade om krigets andra mindre kända händelser, om sveriges allierade och personliga berättelser som inte kommer med i historieböckerna, Dick Harrysson är historieprofessor vid lunds universitet, och har även medverkat i flera historierelaterade program, och på spåret, där han nog är mest känd hos allmänheten.

köpte en bok av honom på samma tema, fick den signerad också.. detta är nog hans nyaste bok.. ”ett stort lidande har kommit över oss, historien om trettioåriga kriget”. min tanke med denna föreläsning är nog ett sätt för Dick att sälja böcker, inte så mycket annat. bilden på Dick Harrysson har inte jag tagit, men dom andra bilderna är mina, glömde kameran hemma, men fotade boken och signaturen i alla fall..

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

Etikettmoln

