Sparad i BLOGGEN

DUVORNA OVANFÖR ENTRÉDÖRREN PÅ VÅRVÄDERSBINGOT VID VÅRVÄDERSTORGET

under en längre tid har det funnits ett duvpar som funnits ovanför en entrédörr på vårväderstorget (samma torg som 2 personer blev dödade på nyligen), dom hade ett bo med ungar i, 3 stycken. dom som har denna lokal där duvparet hade sitt bo med sina ungar ovanför entrèdörren är ”vårväderbingo”, jag har haft kontakt med vd:n på vårvädersbingot, och han har inte haft något emot fågelboet och har inte gjort något för att få bort det, dom uppgifter jag har fått är att boet har flyttats, eftersom folk hade klagat på fågelspillning mm, men jag ska ta reda på var, och vem tar ansvar för att fågelungarna inte var flygfärdiga och om föräldrarna matar dom fortfarande. jag väntar nu svar från Göteborgslokaler och baserat på den kontakten så kommer jag uppdatera detta inlägget. och om dom dödat ungarna när dom precis var flygfärdiga, då är dom personerna lika hårdhjärtade som dom personer som dödade 2 personer på gatan mitt emot. så gör man inte, man dödar inte 3 duvungar, dom kan inte hjälpa att det fanns människor där som såg dom och ville sabotera för dom. fågelungar brukar gömma sig när inte föräldrarna är i närheten, men när föräldrarna kommer brukar dom resa sig upp ur boet för att få mat mm av föräldrarna. nu ska jag säga att det kan finnas en annan förklaring, att duvungarna har flugit iväg av sig själva, och att man tagit bort boet för att föräldrarna inte ska göra samma misstag, bygga boet på en så farlig plats, där många människor är. men mycket pekar på motsatsen. jag skäms över att vara människa när detta händer, jag själv har många brister, fler än dom flesta, men jag är ohyggligt glad att jag inte är utan empati för djur. att ha empati för djur är något av det finaste man kan ha som människa.

har skrivit ett mail till göteborgslokaler och pratat in ett meddelande till ansvarig för torget. men hoppas dom sätter något där så inte föräldrarna bygger bo där igen, gör om sitt misstag. det kan vara underhållsförvaltningen också som tagit bort boet, eller fastighetsskötarna för torget…eller någon pantad privatperson

här kommer bilder jag tog av platsen där boet låg, tog bilderna idag på förmiddagen. på första bilden ser vi platsen där boet låg, och på dom andra bilderna ser vi dom nu ensamma föräldrarna (borde vara dom)

bingo5bingo4bingo3

Författare:

jag är en glad och trevlig kille i mina bästa år, född 1981

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

