Sparad i BLOGGEN

företagstänkande

som ni vet så håller jag på att starta upp mitt animationsföretag, har kommit ganska långt med det, men det är ju så mycket man ska tänka på när man är företagare, dels hur tekniken har ändrats med åren och dels hur marknaden ser på animerade filmer.
jag har faktiskt läst på lite hur andra framgångsrika företagare har skapat sina imperium och jag ser skillnader och detta beror på vilken bransch det är, men också vilken tid företaget expanderar på. vad som funkar idag funkar inte imorgon, om man begränsar sig till att driva ett animeringsföretag så kan man göra så mycket för att marknadsföra sig, och det kan ju vara både en fördel och en nackdel på vilket sätt man marknadsför sig på, så det gäller att man marknadsför sig på flera olika fronter, och sen kolla upp vilken metod som fungerade bäst och sen köra på det.
jag tror man kan få hjälp på många sätt med finansieringen, och då gäller det att det kopplas ihop med marknadsföringen, för det jag vet om företagande är att allt hänger ihop, oavsett vad det gäller, för man har ju en budget och vad man än gör påverkas den budgeten, på både positivt och negativa sätt, och dessa problem som många företagare brottas med har lett till att andra företag tagit fasta på dessa tankar och är redo att sträcka ut en hjälpande hand, såg en sida som jobbar med marknadsföring online
www.webpower.se dom verkar hänga med i tiden.
sen finns det företag där man kan få hjälp med sin finansiering om man vill komma igång snabbt och om man har en bra marknadsplan och affärsplan. jag tänkte då på företag som almi-företagspartner, companion, nyföretagarcentrum mf.
funderar på att marknadsföra mig mycket genom sociala medier, i alla fall i början, för det första är det i dom flesta fall gratis, och för det andra så finns det stora möjligheter att det kan nå lika många tittare som en dyr reklamfilm, t.ex genom delningar.
sen tror jag att eftersom det finns så många nya sätt att marknadsföra sig på på nätet så växer det upp fler nya företag som tar fasta på dom nya trenderna som kommer, för om man ska överleva som företagare idag gäller det att ha tentaklerna utåt och vara på tå vad gäller vad som är aktuellt och inte, företagsklimatet är som naturen, hård men rättvis, det finns dom som äter, sen finns det dom som äts upp, ja ni fattar nog hur jag tänker 🙂

mitt företag är som ni vet nystartat, så om ni vill kan ni komma med tips och idéer hur jag kan marknadsföra mig bäst

Författare:

jag är en glad och trevlig kille i mina bästa år, född 1981

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

