Sparad i BLOGGEN

JURASSIC WORLD RECENSION

nu har jag sett hela Jurassic World, jag kommer spoila mycket av vad som händer i filmen, så för alla er som inte sett filmen än så kanske ni borde läsa denna recension efter ni har sett den.

filmen utspelar sig på samma ö som Filmen Jurassic Park filmen utspelade sig på, och man får se en park som varit öppen länge, med dionsaurier och ny teknik, med nya fordon och fler arter än i filmen Jurassic Park…

monstret i denna filmen är på ett sätt inte en dinosaurie, utan monstret i filmen är en dna-dinosaurie som skapats av forskare för att dom ville göra en egen art, dinosaurien har flera arter i sitt dna, vilket gör dinosaurien mycket farlig, den kan kommunicera med andra dinosaurier och är mycket intelligent

denna filmen påminner mycket om filmen ”deep blue sea” som också handlade om forskare som gjorde Dna-tester på hajar, dom blev också intelligenta och mycket större än en vanlig vithaj..forskarna gjorde dessa hajar för att kuna forska fram ett ämne hos hajarna som kunde användas till medicin, som kunde bota altzaimers bland annat, men åter till filmen Jurassic world..

forskarna i denna filmen gjorde denna Dna-dinosaurie mest för att locka flera turister till parken, då folk redan börjar tröttna på dom dinosaurier som redan finns där..det som sätter igång filmen är att dna-dinosaurien lyckades rymma från anläggningen och eftersom personalen inte kan hantera problemet urartar allt i ett kaos..

filmen påminner också om den gamla Jurassic park-filmen från 90-talet, det handlar om en dionsaurieexpert, barn som hamnar i ödemarken bland dinosaurierna och oroliga vuxna…jag kan säga en sak angående slutet att monsterna (t-rexen och raptorerna) från gamla filmen återförenas för att tillsammans göra slut på det nya monstret (dna-dinosaurien).men det är inte dom som får slut på det hela, utan det är en annan dinosaurie som blir hjälte i denna filmen..

jag ger denna filmen 4/5, dels för att jag i över 20 år velat se en sådan här uppföljare, då jag tyckt att dom andra uppföljarna var för dåliga, och att dom har behållit mycket av det som man älskade i den gamla filmen..filmen är både fräsch men behåller samtidigt sin gamla jurassic park-känsla…skådespelarna är väldigt mediokra och filmen blir väldigt amerikansk för min smak, och det gäller hela filmen igenom, den är också lite förutsägbar måste jag säga..

Författare:

jag är en glad och trevlig kille i mina bästa år, född 1981

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

