Sparad i BLOGGEN

VAR PÅ AKUTEN IGÅR

jag ramlade i badkaret 2 gånger, första gången var det inte så farligt, jag ramlade baklänges och slog i rygg och huvudet, andra gången gick det värre, då slog jag i tinningen och vänster arm, förmodligen för att det fanns babyolja i botten på karet och det blev halt. jag skrek och skrek, det blev en ordentlig bula och fick fruktansvärt ont i armen, så jag trodde nästan den hade gått ur led. det flimrade för ögonen i 20 minuter, sen när jag trodde att det värsta hade lagt sig, då visade sig att jag hade svårigheter att läsa högt och uttala enkla ord, min fru trodde jag skojade med henne när jag läste högt från text-tv:n, eftersom jag inte kunde läsa överhuvudtaget, alla ord bara flöt ihop med varandra, jag kände att jag var tvungen att ringa akuten, men när jag kom fram för att prata med någon så kunde jag inte hitta orden, jag skulle beskriva vad som hade hänt, men jag stakade mig bara, jag kom inte på de ord jag kunde använda innan, ord som dusch, tinning, och andra enkla ord, jag fick fråga min fru vad olika saker hette, för jag kom inte på namnen på dom, jag trodde det värsta, att jag hade fått någon hjärnskada, så att talet och hjärnan hade förlorat kontakten på något vis. jag fick helt enkelt lämna över luren till min fru. ambulansen kom, och väl i ambulansen så fick jag välja själv om jag ville åka till akuten eller inte, och både min fru och jag ville till akuten, östra sjukhuset i Göteborg, dom tittade på mig, jag fick göra olika övningar som skulle visa om det blivit nåt signalfel eller ej, jag klarade dom testerna bra, och personalen på plats trodde att det var en hjärnskakning, med minnesförlust, minnet kom tillbaka som tur är och jag känner att det kunde slutat värre, just nu är det min onda arm som gör livet plågsamt för mig, men jag hoppas jag känner mig bättre om några dagar.

Författare:

jag är en glad och trevlig kille i mina bästa år, född 1981

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

