Sparad i BLOGGEN

BEDRAGARE FÖRSÖKTE LURA MIG

ikväll upptäckte jag att någon har varit inne på onlinepizza.se och beställt mat i mitt namn, man hade beställt följande

Uppgifter om din beställning

Gorgonzola special: 95 kr
Kycklingtallrik med pommes: 100 kr
Coca-Cola 2 liter: 35 kr
Margherita: 117 kr
Coca-Cola 2 liter: 35 kr
Utkörningsavgift: 45 kr
Betalningsförmedlingsavgift: 5 kr
Summa: 432 kr

Namn: Claes-göran Olofsson 
Användarkonto: har jag av säkerhetsskäl suddat ut
Leveranssätt: dom skrev min adress som leveransadress
Betalsätt: Klarna
Beställningsdatum: 2016-04-24
Beställningstid: 18:11

dom hade angett faktura som betalningsalternativ. så det enda bedragarna behövde göra var att skapa ett fejkkonto på onlinepizza och beställa i en annan persons namn….. jag har kontaktat både polisen, pizzabagaren och onlinepizza.se. onlinepizza.se skulle makulera fakturan då dom förstod att beställningen var fejkad….stötte på en polispatrull utanför min bostad och berättade för dom att jag hade blivit lurad, dom rådde mig att gå in till polisstationen i Hisingen och polisanmäla saken, vilket jag ska göra, och ju fler som anmäler, desto snabbare blir detta brott taget på allvar.. det är inte bara jag som har blivit drabbad… kolla denna artikel från idag.. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22691400.ab jag vet inte varför dom har valt just mig, förmodligen tror dom att jag är en senil gubbe på 100 år, för att jag har ett så gammalt namn….telefonnumret dom använt är säkert ett tillfälligt kontantkort, för man måste verifiera sitt köp med en kod man får via sms…och då kan ju ett sådant tillfälligt kontantkort vara bra att ha..och ip-adressen kan man ju dölja mm…. jag förstår inte hur man kan ta betalt via faktura när man beställer pizza, det är ju som gjort för att man ska kunna bedra folk…såhär kan det inte få fortsätta klarna och onlinepizza..ta bort möjligheten till faktura eller använd en säkrare betalningsmetod som gör det omöjligt för id-kapningar för alla kunder och ICKEKUNDER NUUUUUU

Författare:

jag är en glad och trevlig kille i mina bästa år, född 1981

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

