Sparad i BLOGGEN

JAG HAR FÅTT SJUKDOMEN GLASKROPPSAVLOSSNING

i en vecka nu så har jag haft grumlig syn, jag ser alltså genomskinliga konjunkturer när jag ser som stör synfältet.  jag reagerade inte så mycket på det, men eftersom det inte gav med sig blev jag orolig, jag ringde 1177 och ville höra med dom vad dom trodde att detta kunde vara, dom trodde allt från inre blödningar i hjärnan efter jag ramlade i badkaret, till grå starr, gula fläcken, näthinneavlossning, jag gick till vårdcentralen, läkaren gav mig bara ögondroppar, men jag kände att det inte blev bättre, så jag gick sedan till en optiker, han kunde inte se att jag hade gråstarr eller näthinneavlossning, men han kunde inte ställa någon diagnos varför jag såg grundligt, jag åkte då till ögonjouren på möndals sjukhus, där konstaterade man efter att man hade kollat på ögat i mikroskop, och för att genomföra undersökningen bättre så använde man ögondroppar på mig som skulle göra att pupillerna blir större, nackdelen med att göra pupillen större är att man ser suddigt, speciellt på nära håll och att man blir extremt känslig för att bländas, vi kollade också ögontrycket som var helt normalt, vi gjorde en synundersökning där jag skulle se bokstäver på en tavla också, och man kom fram till att jag har glaskroppsavlossning…  här kan du läsa mer om sjukdomen http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Glaskroppsavlossning/ tyvärr kommer jag se grumligt hela livet, och vara utsatt för att vara extra känslig för att bländas.. så det är bara att börja använda solglasögon i soliga och bländande miljöer nu i framtiden 😦

Författare:

jag är en glad och trevlig kille i mina bästa år, född 1981

CLASSES LILLA BLOGG ÄLSKAR KOMMENTARER

